woensdag 7 november 2012

Bij nijntje op zolder 9

Aanklikken = groot maken!

Sinds ik dit konijnen en hazen onderzoek gestart ben valt mij op hoeveel kunstenaars zich, net als Dick Bruna geïnspireerd weten door onze langoren. Soms zuiver registrerend, maar heel vaak krijgt de haas of het konijn een mythische betekenis. Hieronder een greep uit wat ik zoal tegenkom:


Christoff Yvore

een grappige 18e eeuwse prent


natuurlijk Joseph Beuys, die zich met de haas identificeerde


een schitterende Chinese zijde schildering


en deze haas van Dürer natuurlijk


Barry Flanagan, Thinker on a rock


een mooi schilderijtje van Hannah van Bart


Jeff Koons, met z'n roestvrijstalen opblaas konijn
 


een prachtig geschilderd konijn van de mij onbekende schilder Scott


een zeer eigenaardig, reusachtig, gebreid konijn... door een groep
Gelitin


dat zeg ik... reusachtig


en een fraaie litho van Arno Kramer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten